A TÁSZ Közlekedési Koordinációs Bizottsága 2024. április 25-én Budapesten tartotta meg a második ülését. A házigazda Dr. Bói Loránd, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára volt, a rendezvényt pedig Dr. Mirvokhid Azimov, a TÁSZ főtitkár-helyettese moderálta. Az ülésen az alábbi személyiségek vettek részt: Javid Gurbanov, az Azerbajdzsáni Köztársaság digitális fejlesztési és közlekedési miniszter-helyettese, Zhanibek Abdrashov, a Kazak Köztársaság budapesti nagykövete, Yrysbek Bariev, a Kirgiz Köztársaság közlekedési és kommunikációs miniszter-helyettese, Durmuş Ünüvar, a Török Köztársaság közlekedési és infrastrukturális miniszter-helyettese, Mamanbiy Omarov, az Üzbég Köztársaság első közlekedési miniszter-helyettese, Batyr Annayev, a Türkmén Köztársaság Tengerhajózási és Folyami közlekedési ügynökségének az igazgatója, valamint Erman Ereke, a Nemzetközi Közúti Szállítmányozási Unió általános küldötte, egyben a Közel-Keleten és a térségében az IRU állandó képviseletének vezetője.
A Bizottság ülése számos kritikus fontosságú kérdéssel foglalkozott azzal a céllal, hogy támogassa a TÁSZ tagjai és megfigyelői közötti közlekedési együttműködést. A napirend kulcspontjai között az alábbiak szerepeltek: a Középső Korridoron a szállítási és tranzit előmozdítása, hangsúlyozva az ösztönzők és árengedmények, valamint az áramvonalasított eljárások szükségességét annak érdekében, hogy az egész térségben javítsanak a hatékonyságon és a konnektivitáson.
A megbeszélések továbbmenőleg a 2023–2027 közötti Közlekedési Konnektivitási Program (Transport Connectivity Program for 2023–2027) Közös Akciótervének (Joint Action Plan, “Roadmap”) végrehajtásával kapcsolatos gyakorlati kérdésekre összpontosítottak. Ezek között szerepelt a Khargos és Irkeshtam határátkelő pontokról a Törökországba teendő bemutató utazások kérdése, amelynek célja a szűk keresztmetszetek beazonosítása, illetve a közlekedési folyosókban rejlő potenciál kimutatása.
A megbeszéléseken a digitalizációs kezdeményezések is a középpontban álltak, mivel a résztvevők az olyan projektek végrehajtását elemezték, mint az “ePermit” és az “eCMR,” megerősítve a technológiát a határátkelési eljárások esetében és növelve a működés hatékonyságát.
A Koordinációs Bizottság a mobilitás növelése és a kereskedelem megkönnyítése felé vezető döntő lépésekként emelte ki a gépkocsivezetők vízumkönnyítését, olyan jogi keretek létrehozását, amelyek előmozdítják a tehergépkocsik forgalmi engedélyének kölcsönös elismerését, valamint annak megvizsgálását, hogy korridorokon áthaladó közúti járművek tömegére és méretére vonatkozóan egységes követelmények lépjenek életbe.